doc-dr-mustafa-oguz-oztoprak-anlatıyor

Ortodonti tarafından tarihinde gönderildi.

Ortodonti ve Ortodontist Kavramları

Ortodonti (Diş Teli Tedavisi) Nedir?

Ortodonti kelimesi; “düzgün diş” anlamına gelmektedir. Ortodonti, diş, çene ve yüz bölgesindeki bozuklukların oluşmasını önlemeyi, mevcut bozuklukların ilerlemesini durdurmayı ve tedavi etmeyi, aynı zamanda dişleri doğal sağlığına ve fonksiyonuna kavuşturup çapraşık dişlerin düzeltilmesini ve dişlere estetik bir görünüm kazandırmayı hedefleyen bir diş tedavi yöntemidir.

Ortodontik Tedavi Neden Önemlidir?

Ortodontik tedavi ile düzgün hale gelen dişlerin temizlenmesi kolaylaşır ve dişlerin çürüme riski azalır. Yanlış konumdaki dişler konuşma bozukluklarına neden olabilmektedir. Ortodontik tedavi ile seslerin çıkarılması ve konuşma da kolaylaşmaktadır. Ayrıca sindirim sisteminin ilk durağı olan ağızda sindirim, düzgün çiğneme ile kolaylaştığı gibi mide ve bağırsaklardaki sindirimin yükünü azaltarak hastalık oluşumlarını önemli ölçüde azaltmaktadır. Çapraşık dişler eklem problemleri ve dişlerde aşınma gibi problemlere yol açabilir. Bu yüzden çapraşık dişlerin düzeltilmesi ( ortodontik tedavi) çok önemlidir. Ne kadar erken ortodontik tedaviye başlarsanız o kadar sağlıklı dişlere sahip olursunuz.

Diş Teli Tedavisinin Süresi Ne Kadardır?

Diş teli tedavi süresi, hastanın ortodontik problemine ve diş hekiminin bilgisine göre değişir. Genellikle 6-30 ay kadar bir sürede gereklidir.

1922

Diş Teli Tedavisi Pahalı Mıdır?

Diş teli tedavisinin fiyatı çapraşıklığın derecesine bağlı olarak değişmekle birlikte pahalı bir tedavi değildir. Sadece diğer tedavilere kıyasla daha uzun süren bir tedavi yöntemidir.

Diş Teli Hangi Şekil Bozukluklarında İşe Yaramaz?

Diş telleri tüm dişlerde kullanılabilir ancak her diş bozukluğunda işe yaramaz. Sadece dişlerin yerlerini değiştirebilir (dişleri birbirinden uzaklaştırabilir ya da birbirine yaklaştırabilir) , dişlerin boylarını ve genişliklerini değiştiremez. Çeneleri ilgilendiren (iskeletsel) durumlarda diş telinin bir yararı olmaz. Bir de çok küçük çocuklar (5 yaş altı) için uygun değildir.

Ortodontist Nedir?

Ortodontist, diş hekimliğinde ortodonti dalında eğitim almış diş hekimlerine denmektedir. Ortodonti uzmanı olabilmek için diş hekimliği fakültesinin bitirilmesi ve ardından ortalama 5 yıl süren bir uzmanlık veya doktora eğitimi programının tamamlanması gerekmektedir. Ortodonti eğitim programını başarı ile tamamlayan diş hekimlerine of ortodontist unvanı verilmektedir.

Yorum Yazın